Precisionsstödet - ersättning 2023?

Hej
Har det skett uppdateringar vad gäller stödnivåerna för Precisionsstödet sedan i höstas? Då angavs 30,78 euro/ha och nu stod det 34,65 euro/ha på hemsidan. Är det några andra justeringar för övriga stöd som betalas ut i april?
Ulrik Lovang

Kommentarer

  • Hej Ulrik!

    Tack för att du har kontaktat oss. Jag behöver stämma av med en verksamhetsexpert inom området och återkommer med svar så snart som möjligt.
    Sara Kundtjänst
  • Hej Ulrik!

    Utöver den höjning för Ersättning för precisionsjordbruk – planering som du nämner nedan har även följande ersättningar justerats uppåt:

    Ersättning för mellangröda för kolinlagring till 125,43 euro
    Ersättning för vårbearbetning för minskat kväveläckage till 67,71 euro
    Ersättning för ekologisk produktion – Frukt och bär till 788,92 euro
    Ersättning för ekologisk produktion - Djurersättning åkermark, där 1 hektar åkermark motsvarar 1 djurenhet till 195 euro

    Svaret kommer från process- och regelenheten.
    Emma Kundtjänst
  • Hej
    När det blir uppdatering av denna typ av ersättningsnivåer (eller annan viktig info) så får ni gärna meddela detta som en nyhet i konsultinfo så alla får samma information direkt när den kommer.
    MVH Ulrik

    Ulrik Lovang
  • Hej Ulrik!

    Tack för en bra synpunkt och önskan - jag tar den vidare till berörda personer.

    Önskar dig en fortsatt fin dag!
    Anna Kundtjänst
  • Hej Ulrik!

    Det gick ut information på konsultinfo den 8 februari, läs mer här.

    Svaret kommer från Process- och regelenheten.
    Lena
  • Det var jättebra att information gick ut i konsultinfo, men fortsättningsvis får ni gärna publicera nyheten på konsultinfo samtidigt när informationen ändras på jordbruksverkets hemsida, inte när frågorna om den nya informationen kommer.
    Ulrik Lovang
  • Hej igen Ulrik!

    Du har helt rätt, självklart ska ni få sådan här typ av information separat till er via Konsultinfo. Tyvärr missades det den här gången mitt i annan SAM-info men vi ska tänka på detta framöver.

    Din synpunkt är skickad till vår kommunikationsenhet.

    Önskar dig en fin kväll!
    Anna Kundtjänst