Precisionsodlingsstöd - Krav på kvävefixering i växtnäringsbalans gjorda 2021 & 2022?

Hej!
Hur ska rådgivare hantera gamla altv. lantbrukarnas egna växtnäringsbalanser från 2021 & 2022 gällande uppdateringen om att balanserna måste innehålla uträkning för kvävefixering? Balanserna för 2021 & 2022 är gjorda innan detta var ett krav för precisionsodlingsstödet - måste dessa göras om om kvävefixeringen inte är inräknad i balansen?
Tack på förhand!
Mvh
Sofie

Kommentarer

  • Hej Sofie!

    Tack för att du kontaktar oss. Om man odlar kvävefixerande grödor ska växtnäringsbalansen innehålla en sådan beräkning.

    Svaret kommer från Process- och regelenheten.
    Maria Kundtjänst