Grödrotation 2024 och undantag för krav på växtföljd

Hej Eko odling har undantag för den grödrotation som krävs enligt grundvillkoren.
Gäller det på gårdsnivå även om inte alla skiften odlas som eko eller är det endast den areal som är ekologisk odlad och anmäld till certifieringsorganisation.
Ingemar Henningsson

Kommentarer

  • Hej Ingemar!

    Undantaget gäller för alla gårdar som är certifierade för ekologisk produktion. Om det finns mark som brukas konventionellt på gården kommer hela gården ändå vara undantagen kraven på växtföljd så länge delar av gården är certifierad.

    Det här svaret kommer från stödregelenheten.

    Sara Kundtjänst