GAEC 4, buffertremsor

Jag undrar vad som gäller om det finns en naturlig skyddszon mellan vattendraget och åkern, på ex 6 m. Ska det ändå vara 2 m skyddszon på åkern då, alltså totalt 8 m mot vattendraget. Eller menar man att åkern inte gränsar mot vattendraget i detta fall? På websidan står att det måste vara minst 3 m bufferremsa mellan åkern och vattendraget, minst två meter ska vara på åkern.
Madelene

Kommentarer

  • Hej Madelene!

    Tack för att du har kontaktat oss. Jag behöver kolla detta med ansvariga inom området och återkommer med svar till dig så snart jag kan.
    Anna Kundtjänst
  • Hej igen!

    Jag ber om ursäkt för att du ännu inte har fått svar på din fråga. Jag har nu skickat en påminnelse till berörd enhet och återkommer till dig så snart som möjligt.
    Anna Kundtjänst