Fullmakt - hämta data till Vera

Varför krävs det en särskild fullmakt för att hämta data om jordbrukarstöd till Vera?
Det borde räcka med fullmakten till SAM Internet som kunden delat ut till mig som rådgivare. Alternativt skulle man kunna importera exportfilen (xml-filen) från SAM Internet till Vera.
Att inte kräva en särskild fullmakt är en stor förenkling, särskilt för bolag där man är tvungen att tilldela fullmakt via blankett.
Per-Ola Frisell

Kommentarer

  • Hejsan!

    Hur fullmakten delas ut är ett val vi har gjort i utvecklingen. Det är samma lösning som för andra system på Jordbruksverket. Det nya i Vera är själva integrationen så att man slipper exportera och importera fil och vi kan inte erbjuda två lösningar.

    Svart kommer från Rådgivningsenheten.
    Maria Kundtjänst