Fånggröda om man sår korn med sådd

Hej,
Om man sår korn med insådd på våren, kan man då så in vitsenap på hösten och söka stöd för fånggröda för arealen och efterföljande år söka gk50 för samma areal?
Carl-Johan Pettersson

Kommentarer

  • Hej Carl-Johan!

    Tack för att du har kontaktat oss. Jag behöver stämma av med berörd enhet och återkommer med svar så snart jag kan.
    Jakob Kundtjänst
  • Hej igen!

    Jag ber om ursäkt för att du ännu inte har fått svar på din fråga. Jag behöver stämma av svaret med en handläggare inom området och återkommer till dig så snart som möjligt.
    Jakob Kundtjänst
  • Hej

    Insådden i kornet måste också ses som fånggröda eftersom vallgräs med ev. klöver är en godkänd fånggröda i ersättningen. Det är inte tillåtet att låta fånggrödan gå över till vall (huvudgröda) inom stödet för fånggröda

    Svaret kommer från Process och regelenheten på Jordbruksverket (tidigare Stödregelenheten)

    Jakob Kundtjänst