Ekologisk växtodling - hur hanterar man den i ansökan när man inte får utbetalning för den?

Gårdar som bara har växtodlingen ekologisk, skall de kryssa i åtagande och utbetalning för ekologisk produktion på sina vallar (grödkod 50) fast de inte får något utbetalt för dem? Har för mig att det var så man var tvungen att göra förra året för att det inte skulle bli någon konstig varning annars?
Katarina

Kommentarer

  • Hej Katarina!

    Ber om ursäkt att du har fått vänta på svaret.

    De behöver/ska inte söka utbetalning för ekologisk produktion på vall (gk 6, 50, 57, 301, 302 och 308) om de endast söker ekologisk växtodling eftersom ekologisk vall endast ger ersättning om de också söker utbetalning för ekologisk djurhållning.

    Svaret kommer från Stödutvecklingsenheten.
    Marie Kundtjänst