Blommande fältkant

Följande scenario:

Gröda 2023 på ett skifte= klöverfröodling.

Gröda 2024 = fortfarande klöverfröodling.

Om man i år lämnar 2 m kant runt om skiftet och låter bli att skörda och putsa klövern - kan den användas som blommande fältkant?
Johan

Kommentarer

  • Hej Johan!

    Det måste gå att urskilja den blommande fältkanten från odlingen som pågår på skiftet. Därför går det inte att ta en bit av en klöverfrövall och göra om till en blommande fältkant eftersom hela skiftet består av exakt samma gröda.

    Svaret kommer från process- och regelenheten.
    Anna Kundtjänst