Blommande fältkant - godkänd blommande örtblandning?

Hej,
Om man har en blommande örtblandning där 90% av blandningen består av arter som är godkända på er lista över "godkända örter på blommande träda och blommande fältkant", är den örtblandningen godkänd för blommande fältkant?

mvh Carl-Johan

Carl-Johan Pettersson

Kommentarer

  • Hej Carl-Johan!

    Ja, det går bra. De godkända örterna ska utgöra mer än 50 % av blandningen för att den ska vara godkänd.

    Svaret kommer från process- och regelenheten.
    Emma Kundtjänst