Vad ska vi tänka på vid tillfällig evakuering?

Det är stambyte och vi ska bo i en evakueringlägenhet under beräknat nio månader. Men det kan ju ta längre tid.

Ska vi folkbokföra oss på den tillfälliga adressen, eller räcker det med en tillfällig adressändring?

Är det nåt mer än el och bredband som vi måste flytta?

Kartongerna har kommit och det är dags att börja packa.

Kommentarer

  • Hej Jörgen
    Tack för din fråga.

    Vi förstår att det finns många frågor kring renoveringen och utflyttningen. Information om förberedelser inför evakuering går ut till alla hyresgäster på Barkassvägen nu på fredag den 16 juni. Där finns svar på många frågor.

    Vi rekommenderar att man inte mantalsskriver sig på den tillfälliga adressen utan att man anmäler så kallad särskild postadress. Exakt hur man gör står i den info som läggs i din brevlåda på fredag.

    Hälsningar