Krav för att få en lägenhet hos John Mattson?

Hej

Vilka krav måste jag uppfylla för att godkännas som hyresgäst och kunna får en lägenhet hos John Mattson?

Tack

Kommentarer

  • Hej
    Tack för din fråga!

    Följande kriterier måste uppfyllas:
    • Årsbruttoinkomst ska vara minst 3 gånger årshyran. Det vill säga, om du har en hyra på t ex 10 000 kr/månad måste du ha en månadsinkomst innan skatt på minst 30 000 kr
    • Du får inte ha några betalningsanmärkningar
    • Du får inte äga hela eller en del av en bostadsrätt eller bostadsfastighet
    • Du ska ha goda referenser från tidigare hyresvärd, vilket innebär att hyrorna ska varit betalda i tid och du ska inte ha stört dina grannar.
    Med vänligt hälsning