Olovlig andrahandsuthyrning

Hej

Jag misstänker att min granne hyr ut sin lägenhet i andrahand utan att ha tillstånd, gör ni något åt det?

Kommentarer

  • Hej!
    Tack för din fråga,
    Vi accepterar inte olovlig andrahandsuthyrning och försöker i möjligaste mån att motverka det. Dels för att olovlig andrahandsuthyrning skapar otrygghet hos grannar, dels att personen som har förstahandsavtalet eventuellt inte har behov av lägenheten som kan leda till förverkande av hyresrätten.
    Om man misstänker sin granne hyra ut olovligt i andrahand så uppmanar vi att ni hör av er till oss, antingen ringa eller mejla in så skickas det till berörd förvaltare som i sin tur hanterar ärendet.

    Med vänlig hälsning,
    Kundtjänst
    John Mattson
    John Mattson Fastighetsföretagen AB
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.