Extra hyra för wc efter stambyte

Hej
Efter stamrenoveringen har vi fått besked om att hyran höjs för den andra toaletten i lägenheten. Varför höjs hyran för wc:n?

Kommentarer

  • Hej!

    Tack för ditt meddelande!

    Hyreshöjningen för ett extra wc har gjorts för att det vid tidigare hyressättning inte har tagits hänsyn till bruksvärdesökningen för uppgraderingen av extra wc. Det är detta vi nu måste korrigera i överenskommelse med hyresgästföreningen. Höjningen avser alltså inte det faktum att du har ett extra wc, utan renoveringen och förbättringen av den.

    Jag hoppas detta svarar på din fråga!

    Med vänlig hälsning,