Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Uppsägning av avtal

Jag har ett avtal som undertecknades den 29/8 och har en bindningstid på 12 månader.
Fråga: Vad gäller för ångertid och uppsägningstid?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Larsåke,

    För avtalet gäller öppet köp under 14 dagar från dagen du tecknade det.

    Avtalet kan under bindningstiden inte sägas upp förutom vid följande skäl: flytt, långtidsjukskrivning, graviditet eller arbetslöshet. Uppsägning av avtalet innebär då att medlemmen löser sig från återstående bindningstid genom att betala ett lösenpris.

    Med vänlig hälsning,

    Itrim Kundservice
  • Hej, jag har tecknat avtal i medlemskap den 2016 09 29 och jag vill avsluta avtalet.

  • Mitt avtal löper ut i november.
    Måste jag säga upp det för att inte det inte ska löpa vidare??

  • Hej Holger,
    ja du måste säga upp avtalet då det inte löper ut automatiskt.
    Uppgifter till ditt center som du tillhör och ska kontakta i detta ärende
    hittar du nedan.

    Se länk: http://www.itrim.se/center/

  • Hej Mislal, När det gäller uppsägning av avtal
    ska du kontakta ditt center.
    Uppgifter till ditt center som du tillhör hittar du nedan.

    Se länk: http://www.itrim.se/center/

  • När avtalets bindningstid är slut och avtalet löper vidare. Hur lång uppsägningstid har jag då? Efter uppsägningstiden är avtalet stoppat? Eller är det så att avtalet förnyas i sin helhet dvs 12 månader?

  • Hej! jag ringde o sa upp mitt medlemskap hos er för ca 2 månader sedan.Fick då information om att jag måste betala 2 månader framåt.Okey! men ni drar fortfarande på mitt autogiro o jag har fått ett nytt medlemskort per post???? vad missades I vårat samtal?Mvh AnneLi Everhag Itrim Uppsala

  • Hej Johan,

    Efter bindningstiden kan avtalet sägas upp när som helst utan särskilda skäl. Sista betalningen sker då kalendermånaden efter den månad uppsägning har skett. Vid eventuell efterskottsbetalning betalar medlemmen för de tjänster/produkter som har levererats.

    Itrim Kundservice
  • Hej AnneLi,

    Våra medlemskort har nyligen fått ny design och ett nytt skickades ut till alla medlemmar på centret oavsett om man är ny eller befintlig. Vad gäller ditt avtal får du kontakta ditt center för att se om något inte stämmer någonstans 😀

    Itrim Kundservice
  • Har flyttat men får inte säga upp avtalet då det inte ligger fem mil från närmsta center. Avståndet är ca 3 mil men ligger ute på landet där kommunikationerna är dåliga och resan tar ca 2 1/2 h tur och retur. Är det rimligt att neka mig avslut? Hur gör jag?

  • Hej Annika,

    Ja, det stämmer enligt medlemsavtalstexten att grund för uppsägning är bl a flytt över 5 mil. Om du är medlem i Stockholms- eller Göteborgstrakten kanske det kan finnas möjlighet att flytta till ett center närmare eller på din resväg? Vi rekommenderar dig att ta kontakt direkt med ditt center för att se ifall det kan finnas någon bra lösning. 😀

    Itrim Kundservice
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.