Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Säga upp avtal

Hej! Jag tecknade avtal i början av året och har tyvärr fått en avsevärt sämre ekonomi oväntat pga nekande av försäkringskassan på min deltids-sjukskrivning och har helt enkelt inte råd med det längre 🙁 går det på något sätt att avsluta avtalet? Har avtal på 12 månader dvs 1 år.

Kommentarer

  • Hej Helena,

    Enligt avtalet är det endast sjukdom eller flytt som berättigar tidigare avslut på avtal. Jag föreslår dock att du vänder dig direkt till ditt Itrim-center i frågan. Ni hittar säkerligen en lösning på det hela tillsammans! Ha det så bra!
  • Hej! Jag vill säga upp mitt avtal/medlemskap. Var och hur gör jag det?
    Ragnar
    Ragnar Winroth
  • Hej Ragnar,

    Du säger upp ditt avtal på ditt center.

    Mvh,
    Itrim Kundservice
  • Hej Jag ska flytta till södra Åby (utan för Trelleborg) närmsta itrim ligger i Malmö eller lön. Pendling på 1,5 h. Vilket gör att jag vill avsluta mitt itrim abonimang. 
    Vad gäller avslutas det helt och betalning upphör eller måste ändå fortsätta betala, när jag har så långt ? 
    Mvh Sofie
    Sofie
  • Hej Sofie,

    Så här säger våra avtalsbestämmelser: Flytt mer än 5 mil från centret är grund för att säga upp sitt avtal. Prata gärna direkt med ditt center för att reda ut detta på bästa sätt!

    Ha det så bra!
    Jesper
  • Hej,

    Vad är uppsägningstiden på avtalet efter de första 14 dagarna?

    Jag vill behålla coachsamtalen men kan inte fortsätta betala för träningen då jag inte kan träna längre. Behöver jag något särskilt skäl för att säga upp avtalet?

    MVH,
    Sai
    Sai
  • Hej Sai, efter det öppna köpet på 14 dagar gäller avtalet som det är tecknat. Giltiga skäl att säga upp ett ingånget avtal är flytt eller sjukdom som gör det omöjligt att utnyttja tjänsterna. Vill du fortsätta med coachsamtal, men av sjukdomskäl inte kan träna, går det att bli sk "check-up"-medlem. Oavsett läget föreslår jag att du pratar direkt med ditt center, så är jag säker på att ni kommer att komma fram till en lösning som passar!

    Ha en skön sommar!
    Jesper
  • Hej!
    För ett år sen stängde det itrim-center som jag tillhörde. Jag gjorde som jag blev tillsagd och pratade med dem om uppsägning av medlemskap och trodde allt var frid och fröjd. Men nu när jag köpt ett nytt gym-kort och ska registrera det hos vårt företag upptäcker jag att mina friskvårdspengar är borta. Det enda som kunnat dra pengar för friskvård för mig är itrim så jag undrar om det uppstått något missförstånd? Jag ska vara uppsagd sen förra året.
    Vänliga hälsningar /Cecilia Wretling
    Cecilia Wretling
  • Hej Cecilia,
    Vad vi kan se är du spärrad som medlem sedan dagen du sade upp ditt medlemskap. Centret är dessutom stängt, dvs kan inte vara mottagare för inbetalningar. Vi söker gärna vidare, men behöver då veta vilken leverantör av friskvårdsbidrag du använder (Benify, Wellnet, Actiway etc).

    mvh
    Jesper
  • Hej!
    Jag är medlem sedan flera  år tillbaks  och undrar hur lång uppsägningstid jag har?

    Gerd Lundström
  • Hej Gerd, regeln är att det sker en dragning månaden efter det att du sagt upp ditt avtal. Det är dock beroende på när i månaden uppsägningen sker, är det sent i månaden kan dragning ske följande två månader. Bästa tipset: Vänd dig till personalen på ditt Itrim-center för att höra hur just ditt avtal ser ut.

    mvh
    Jesper
  • Hej!
    Vad behöver jag betala i lösenrätt med 3 månader kvar av medlemskapet?
    // Elin
    Elin
  • Hej Elin,

    Jag är inte riktigt säker på vad du menar, lösenrätt är när man från början valt en längre bidningstid men väljer att sluta efter den kortare bindningstiden. Det enklaste är att du kontaktar ditt center så hjälper dom dig 😀
    Itrim Kundservice
  • Hej, jag har en uppsängningstid på 1 år men har tecknat avtalet för en 6 dar sen, gäller det 14 dar ångersrätt eller måste jag vänta ett år för att avsluta medlemskapet?
    Rodrigo
  • Hej! 14 dagar öppet köp gäller från det datum du undertecknat avtalet.
    Om du har utnyttjat tjänster under den tiden är du betalningsskyldig för dessa.

    Rekommenderar att du vänder dig direkt till ditt center för att se hur en bra lösning Jan se ut.

    Ha det så bra!
    Jesper
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.