Windows 10

Hej! om man väljer windows 10 i samband med köp av dator hos er, är det den fullständiga versionen eller måste den aktiveras till en kostnad?

Kommentarer

  • Hej Johan,

    Tack för din fråga.

    Våra Windows 10 licenser är så kallade äkta "Microsoft Refurbished" - licenser, vilket betyder i praktiken att om vi ska kunna få sälja begagnade datorer med Windows 10, behöver licenserna vara av denna typ.

    För dig som kund är det exakta samma upplägg som en vanlig Windows 10 PRO OEM-licens, enda skillnaden är att vi inte lägger in några extra "bloatware", utan installationen är ren och anpassad efter den dator du köper.

    Det tillkommer inga extra kostnader, utan aktiveras som vilken licens som helst.
  • Kan jag använda licensen och installera den på en annan dator?
    Fredrik
  • Hej Fredrik,

    Tack för din fråga.
    Dessvärre inte, då den kopplas till moderkortet på datorn.
    Felix Teamleader
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.