Windows 10 licensnyckel - ominstallation

Om man köper en dator av er som har Windows 10 installerat får man med själva serial nyckeln till operativsystemet ifall man skulle behöva formatera om datorn?

Kommentarer

  • Hej Klaudia,

    Tack för din fråga.

    Det kommer finnas sparat på ditt Microsoft konto, så du kommer kunna komma åt nyckeln vid eventuella ominstallationer.
    Felix Teamleader
  • Hej, lånar tråden,
    men om man inte har något konto hos Microsoft, hur kommer man åt nyckeln då ?

    Vad är det för variant av Windows, kan man flytta Windows 10 till annan hårdvara eller är den låst till just den här datorn ?
  • Du måste ha ett Microsoft Konto om du inte valt att köra offline då så klart.

    Du kan inte flytta över Windows till en annan dator utan det blir låst till just den datorn.
    Felix Teamleader
  • Hej,

    Jag är intresserad av artikel 17002000671 )Dell med 2 st XEON). Kan man köpa till RAM-minne till denna dator ? (Jag vill ha så mycket som möjligt om det är möjligt)

    Vänliga hälsningar
    Christer
  • Hej Christer.
    Detta är en en server med totalt 32 GB RAM.

    Hoppas det hjälper.
    Felix Teamleader
  • Hej,
    Stort tack för snabbt svar!

    Det jag är intresserad av är om jag kan be er om att installera mer minne i denna server (Jag betalar naturligtvis för denna kostnad i så fall), Eller är 32 GB max ?

    Christer
  • Vi kan dessvärre inte hjälpa dig med den installationen, om det framgår på hemsidan att det finns som en tilläggs tjänst så är det möjligt, men det erbjuds enbart för vissa laptops. Jag tror dessvärre också att de är Max 32 GB RAM för denna server.
    Felix Teamleader