Vilken storlek på hårddisk behöver jag?

Hur stor hårddisk behöver jag i min dator?
Niklas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hur stor hårddisken ska vara beror helt och hållet på vad man han för användningsområden.
    Har man stora program, gillar att lagra filmer eller har många spel på datorn, välj en av de större storlekarna på hårddisk.
    Till exempel 240/480 SSD eller 320/500GB HDD.

    Om du lagrar mycket på en extern hårddisk eller i ”moln tjänster”, så räcker det med en hårddisk med mindre utrymme.
    Som till exempel 120GB SSD eller 250GB HDD.

    SSD = Solid state drive
    HDD = Hard drive
    Bästa svaret
  • hårddisk hp 840 g
    Vilken hårddisk ska jag köpa? Vilken passar
    Laila
  • Hej Laila

    Tack för din fråga.

    Storlek på hårddisk beror på väldigt mycket beroende på vad du ska använda datorn till.
    Om det är vanligt kontorsarbete så fungerar 120 eller 240GB.

    Men om du ska använda för filmredigering och dylikt behöver du antingen 480GB eller 1TB.

    Återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar

    Med vänliga hälsningar
    Joakim