Vilken begagnad dator passar mina behov bäst.

Jag behöver köpa en begagnad dator inför kommande yrkesutbildning i programmering. Behöver kunna köra senaste uppdateringar av python och andra programmeringsspråk på effektivt sätt.
Jag använder inte datorn för spel eller andra mer avancerade program, utan behöver en dator som fixar ovanstående samt vanliga websidor, streaming av TV och Office.
Köper gärna billigast möjligt då jag är student, gärna inte dyrare än 2 000-3 000 kr.
Har ni något som kan passa?