Vad ingår i garantin?

Vad ingår i garantin? och vad gör om jag har ett garantiärende?
Niklas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Niklas,

    Tack för dina frågor!

    Vi säljer alla produkter med ett års garanti. Möjlighet att förlänga garantiperioden är möjligt till två eller tre år mot en kostnad vid köp.

    Vår garanti gäller:
    • Då felet har anmälts inom angiven garantitid för varje produkt. Då produkten vid retur är korrekt emballerad.
    • Då produkten vid retur är korrekt emballerad.
    Vår garanti gäller EJ:
    • Vid mjukvaruproblem, som avhjälps t.ex. genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner.
    • Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada.
    Om ni har ett garantiärenden följ nedan anvisningar:

    Om ni behöver skicka in en produkt till oss under garanti för en felsökning och reparation så hänvisar vi till support@inrego.se
    För att påbörja ärendet behöver vi:
    • Ordernummer eller fakturanummer (finns med på orderbekräftelsen men även på följesedeln)
    • Beskrivning på det felande, gärna så utförligt som möjligt
    • Enhets id (en vit streckkod med 9 siffror)
    Om ni har möjlighet till skrivare och emballage kommer hanteringstiden bli snabbare.
    Bästa svaret
  • Består garantien kvar om jag installera (korrekt) en SSD-hårdisk, som jag har?
  • Hej Niels!

    Tack för din fråga!

    Garantin består om du vill installera en SSD-hårddisk själv så länge du är varsam med produkten😄

    Önskar dig en trevlig dag!
  • Vilka fel täcks av garantin?
  • Hej Tom,

    Hårdvarufel täcks av garanti.
    Självförvållade skador eller fel som avhjälps genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner, det vill säga mjukvaraproblem täcks inte av garantin.

    För ytterligare frågor eller specifikt ärende får ni gärna höra av er till support@inrego.se
  • Hej,

    hur vet man innan man skickar in att det är just hårdvaran det är fel på? Och vad är det för kostnad isf på att lösa mjukvaruproblemet?

    Tack.
  • Hej Sanna!

    Tack för din fråga.

    Det beror lite på vad för fel det är med datorn, om det handlar om felkoder, drivrutiner eller Microsoft Windows 10 pro och liknande så är det flesta gångerna mjukvarurelaterat.
    När det är hårdvarurelaterat så handlar det om komponenter i datorn som inte fungerar som de ska. Det fysiska delarna i en dator som du kan ta på heter komponenter och kallas för hårdvara.

    Vi har dessvärre ingen mjukvarusupport så om det skulle krångla något med mjukvaran så kan vi hjälpa till så mycket vi kan då vi endast är återförsäljare men alternativt så får man ta kontakt med Microsoft dem själva som har en svensk support.

    Hälsningar,

  • Hej Inrego!
    Har funderat på att köpa en Macbook Pro från er men undrar om orginalets operativsystem finns fullt fungernde på den hårddisk som levereras eller om jag måste komplettera med ett os ?
  • Hej Hans,
    Os är inräknat i priset, så länge du inte bockar ur det installerar vid det 😀
    Felix Teamleader