Vad betyder numeriskt tangentbord?

Vissa datorer har numeriskt tangentbord, vad betyder det?
Niklas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Ett numeriskt tangentbord är den del till höger på ett datortangentbord med 17 tangenter. Detta kan användas för att öka sin effektivitet vid exempelvis användning av miniräknaren.

    Bästa svaret
  • Svenskt/finskt tangentbord. Vad innebär det?
  • Hej Jan!

    Tack för din fråga,

    Det finns finska tecken på finskt tangentbord, och vissa symboler sitter på andra ställen än på våra svenska t-bord.
    Dessvärre har vi inte en tillgänglig bild på denna men testa googla så borde du få fram en bra exempel bild på hur det finska tangentbordet ser ut jämfört med det svenska.

    Återkom om du har några ytterligare frågor.

    Önskar dig en trevlig dag!