Uppgradering

Har köpt en dell optiplex 3020 av er
Intel i3 4060cpu@3.60. Om jag vill ha windows11 måste processorn vara < 1ghz. Går det att byta processor i min dator eller är det bättre att byta dator? I datorn finns en ssd på 500gb och internminne på 12gb.

Kommentarer

  • Hej Torsten,

    Tack för ditt inlägg! Förstår ditt dilemma, vi byter inte processorer hos oss då denna sitter på moderkortet.
    Är det något som du önskar göra själv eller på annat håll, så bryts din 1-års garanti som ingår i ditt köp.

    Här kan du se de Dell datorer som kommer att testas för att bli uppdaterade till Win 11: > > > ​Dell - Windows 11 uppdates​​​

    Har du ångerrätt kvar på köpet så kan du naturligtvis returnera din dator. Meddela oss då på support@inrego.se så skickar vi ut din retursedel på mail eller post.

    Med vänliga hälsningar,
    Sofia
  • Hej!
    Jag förstår att det inte går att bara byta processor utan då byts även moderkortet. Vad vore det bästa köpet med hänsyn till stt jag har en ssd på 500gb och internminne på 12gb som skulle kunna flyttas över från min optiplex 3020?

  • Hej igen,

    Vill du specificera mer vad du tänker här?
    Menar du om du skulle köpa en ny dator från oss? 🙂

    Vi utför tyvärr inga flytt av SSD eller RAM om du vill satsa på en ny dator från oss.
    Och vill du flytta dessa själv så bryts garantin även där.

    I och med att Win 11 inte går att köra på din Dell Optiplex och du vill ha detta som operativ system så skulle jag säga att enklast är att returnera ditt köp om du har ångerrätt kvar och datorn inte har tagits i bruk.

    Med vänliga hälsningar,

    Sofia