tekniska specifikationer stationär pc

Hej,

Jag letar en speldator till bra pris. Eftersom jag mest spelar äldre off-net spel med lägre grafik och hastighet än modernare spel, behöver jag inte så snabb dator. Däremot stor hårddisk och något som är tillräckligt snabbt för mina spel. Hellre 1-2 TB HD än blixtsnabb SSD, alltså. Kör även de gratis onlinespel man kan ladda ner på nätet (betal- eller reklambaserade) som inte heller är så hastighetskrävande.
Några förslag? Eller behöver ni ha spelnamnen, som exempel?

Mvh
Jan

Kommentarer

  • Hej Jan

    Tack för din fråga.

    Innan jag kan besvara frågan så skulle jag gärna vilja ha några exempel på spel ni spelar. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Hej,

    Typexempel är STALKER (fanns en rad first-person-shoter-spel från sent 90-tal och framåt. UFO-spelen (ett tiotal med varierande upplägg, men mest turn-baserat spel); diverse boardgame-liknande krigsspel. Numera är denna typ animerad med rörliga figurer och ljuddekorationer, vilket ställer lite större krav på grafikkort, minne mm. Ändå inte tunga, krävande spel som sportspel eller online-roleplaying games.

    Jag gillar också en del enkla spel som är "gratis" nedladdningsbara från nätet. Inte krävande alls så behöver inte ens ge exempel här tror jag...☺️

    Mvh
    Jan
  • Hej Jan

    Tack för återkopplingen.

    Den enda produkten vi hade kunnat erbjuda var en familjedator som vi normalt sett har ute på våran webshop.

    Dessvärre så har vi helt torrt i vårat lager gällande denna och har då tyvärr inga produkter jag kan erbjuda er för detta ändamål.

    Med vänliga hälsningar.
    Joakim