Skillnad på HDD och SSD?

Vad är det för skillnad mellan HDD och SSD?
Niklas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • En HDD är en mekanisk hårddisk och en SSD är en flashbaserad lagringsenhet utan mekanik. En SSD ger mycket högre prestanda i form av läshastighet, skrivhastighet och svarstider.

    Rent praktiskt handlar det om snabbare uppstart av datorn (Windows / Mac OS X) och snabbare uppstart av program. En dator som är utrustad med en SSD är igång på mindre än en minut och ofta på bara några sekunder till skillnad från en dator med HDD som kräver längre tid på sig att starta igång.

    Oavsett om datorn ska användas till arbete, skola eller nöje så kommer en SSD göra stor skillnad i det dagliga användandet.

    Bästa svaret
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.