Köp av laptop som fungerar att spela på

Hej igen! Jag söker fortfarande en laptop till min dotter som hon kan köra Sims 4 på. Jag googlade datorkraven och förstod inte om de LENOVO THINKPAD X240 som ni säljer funkar eller ej. Kan ni guida mig.

Kommentarer

  • Hej Anders!

    Tack för din fråga!
    Generellt så brukar vi inte föreslå andra datorer än de som har grafikkort avsedda för spel. De är för att spelen i sig kan börja att lagga.

    Har du kikat in på våra speldatorer i webshopen?
    Kika gärna där, för Sims så ställs inte så jättehöga krav på datorn ni ska spela på. Detta är vad "Sims" kräver;

    • OS: 64-bitars Windows 7, 8, 8.1 eller 10.
    • PROCESSOR: Intel core i5 eller snabbare, AMD Athlon X4.
    • GRAFIKKORT: NVIDIA GTX 650 eller bättre.
    • MINNE: 4 GB RAM.
    • HÅRDDISK: 18 GB tillgängligt utrymme.

    Bara att höra av dig igen om du har fler frågor! 🙂
    /Sofia
    Sofia
  • Tack, men det är en bärbar hon vill haoch jag har också googlat upp vad Sims kräver, men det säger mig liksom inget..
    ”NVIDIA GTX 650 eller bättre”.
    Vad är bättre? Det här är ett språk jag inte förstår

    så om du kan guida mig till en laptop, under 4000:-, som kan köra Sims4, Roblox och Minecraft, så köper jag den
    Jag har redan köpt fel dator två gånger och orkar inte köpa fel igen

    ​hoppfulla hälsningar Anders

  • Hej Anders,

    Ok jag förstår, jag kikade runt i utbudet som vi har inne just nu och dessvärre har vi ingen laptop som skulle fungera helt smärtfritt med Sims 4 just nu. Det som skulle kunna bli problemet om jag föreslår en "vanlig arbetsdator" är just att datorn skulle kunna börja "lagga" /fastna mitt under spelets gång och det skulle bara bli störande. Det är grafikkortets typ som behöver vara ett sk nVidia 650 eller bättre, dvs en högre siffra på nVidia korte, det ger en ökad prestanda på spelets grafik, hur figurer och allt rör sig på skärmen etc.

    Så mitt tips är att kika in lite då som nu under vår flik Speldatorer & tillbehör

    Maila gärna igen om du har andra frågor!

    Vänliga hälsningar,
    Sofia