Råd inför köp

Min Laptop köpt av er har blivit för gammal kan inte uppdateras till Windows 11

Jag skall sättas upp en scanningsfunktion, semiproffs, för att skanna tidskrifter till pdf och OCR. Har köpt utrustning från Iris

Behöver bärbar med relativt stor skärm för att att kunna manövrera och misstänker också snabb processor

Så lågt pris som möjligt. Funktion viktig - repor i plast eller klistermärken bekymrar mej inte.

Behöver tips och råd Ge mej några alternativ under 6000:-