Produkter; Vad betyder vissa beteckningar?

1. Undrar om era HP Elitebook. Vissa slutar i sin beteckning på G4, G5 eller G6.
Vad betyder det? vad skiljer dessa olika datorer åt?
Har det något med G5 uppkoppling att göra ( eller är det bara till telefoner som man behöver bry sig om 5G?)
2. Finns det inte 14" Hp Elitebook längre?

Kommentarer

  • Hej Kristina

    Tack för dina frågor.

    Det som skiljer på beteckning G4, G5 eller G6 är vilken generation den är ifrån.
    Ju högre siffra desto nyare dator och även bättre specifikationer gällande processor.

    Vi har några 14" datorer ute på våran webshop, namnet på dessa heter Elitebook 840 varav andra siffran motsvarar vilken tum den är.

    830 = 13.3"
    840 = 14"
    850 = 15.6"

    Dessvärre har vi bara 14" i G3 inne, men jag skulle varmt rekommendera 830 serien då vi har en hel del av dessa.

    Hoppas detta gav lite insyn gällande produkterna men återkoppla gärna om du har fler frågor eller funderingar. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim