Öppna locket på HP Elitebook

Har en HP Elitebook som stationär kontorsdator och gått superbra i flera år, men råkade stänga locket idag och får inte upp det igen. Trycker på den avlånga knappen framtill (display release hatch) men låset släpper inte. Knappen bara fjädrar. Vad ska jag göra? Enhetsnumret är 16821 0024
Tacksam för svar!

Kommentarer

  • Hej Stefan

    Beklagar att ni inte kan öppna locket till datorn.
    Verkar som att det glappar med låsmekanismen.
    Ni kan prova att trycka ihop locket mot datorn och trycka in knappen innan ni försöker lyfta den.

    Om inte så är det nog tyvärr att vara hårdhänt och vålda upp den som är den enda lösningen.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Jo det gick med lite våld :-) Och har tejpat över hålen så det inte ska hända igen. Nu är allt bra igen!
  • Hej Stefan

    Jag är glad att det löste sig för er!

    Ha en fortsatt underbar dag!

    Med vänliga hälsningar
    Joakim