Min stationära dator är varm

Normalt får man ner temperaturen på sin stationära dator genom fläktar och på modernare datorer även genom vattenkylning.
Om ni upplever att er dator är varm rekommenderar vi att lokalisera först vilken del som är varm. Om det finns ett bra luftflöde i chassit kommer det påverka temperaturen och få till en bra kylning.
Kontakta oss gärna på support@inrego.se så hjälper vi er vidare om problem finns!

Kommentarer

  • Min processor fläkt har börjat väsnas , skickar ni en ny fläkt eller är jag tvungen att skicka in hela datorn,
    för övrigt var det vit färg stänk på front galler , kanske en sak som ni behöver se över i framtiden , inte så kul med en vit prickig dator front att göra ren.

    om datorn stått kvar i ett rum , där de har målat å renoverat , då kan ju det påverka
    fläktar mm.

    Mvh
    en van datorbyggare och el/tele reparatör
  • Hej Lea!

    Tack för din fråga.

    För att kunna hjälpa dig vidare i ditt ärende så skulle vi vilja hänvisa dig till att mejla våran kund support: Support@inrego.se
    Samt även ha med ordernummer och gärna bilder på den vita färgen som du beskriver som har hamnat på front gallret för en snabbare hantering.

    Just när det gäller fläkten så har vi lite reservdelar man kan kika på här på hemsidan. Men annars kan vi ta in den på en felsöknin/åtgärd.

    Hälsningar,
  • Det är lugnt ang fronten .
    Du vet det är en sådan där galler front på Hp ProDesk å det var där färg stänken satt, jag trodde först att det pappers dam från från Kartongen.
    Men det var det ju inte då jag kollade mer noga , jag hade så bråttom att installera Datorn .
    Så jag tog bort fronten å gjorde ren den.
    Tycker bara att INREGO skulle ha gjort det då de Checkade av datorn

    Men nu är det fixat.
    En ny fläckt till processorn vore jag mycket glad över.

    Mvh
    Lea

  • Hej igen Lea,

    Absolut, jag kommer ta detta vidare till respektive berörd avdelning.

    Vilket ordernummer avser din dator ifrån?

    Hälsningar,