Linux

Funderar på HP ELITEBOOK 820 G3
Men behöver veta om den funkar med Linux. Och om man kan ändra bootordningen så man kan starta från en USB-pinne.

Kommentarer

  • Hej Anders

    Tack för din fråga.

    Dessvärre kan vi inte garantera kompatibiliteten för Linux, då det är något vi inte erbjuder vid köp och heller inget vi testar i våran test process. Våran test process testar enbart Windows miljön och Apples operativsystem för mac.

    Gällande produkten i sig så har den stöd för att boota via USB-pinne. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Då borde det funka. Jag chansar lte här, viken funktionstangent är det man trycker på vid uppstart (för HP) för att komma till BIOS (heter det väl) för att ändra boot-ordningen. Frågar för att det ibland är svårt att hinna se det vid uppstart och om någon vet så skulle det kanske underlätta en hel del ...
  • Hej Anders

    Tack för din återkoppling

    För att komma in på BIOS i en HP dator så trycker du på F10 vid uppstart. 😀

    Med vänliga hälsningar
    Joakim