Hur fungerar leveransen till privatpersoner?

På er hemsida uppfattade jag det som att jag valde att hämta ut den på postnord- kontor. Eftersom jag är bortrest t.o.m. den 20 aug. känns det säkrare än att den ska ligga i min postlåda! Frågan är alltså- hur levereras den?

Kommentarer

  • Hej Margareta

    Tack för din fråga

    Leveranser från oss till privatpersoner skickas till närmaste Postombud med 6 dagars liggetid där den går i retur på 7:e dagen.

    Du kan även utöka den liggetiden kostnadsfritt (i Postnord i appen eller genom att ringa dem) till 13 dagar där den går i retur på dag 14.

    Om du har valt hemleverans får du notis om när det är dags för dig att göra val för hur din leverans ska gå till, du måste besvara denna notis innan midnatt samma dag för att få aktivera ditt val. Om du missar göra ditt val kommer paketet gå till ombud per automatik, om du vill ändra till hemleverans kommer du då få betala en liten avgift för ändratförfogande. Kontakta Postnord för mer information.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Jag är bortrest och jag behöver fyra veckor senare läggning. Går det bra att göra det?
    Vlasta Vulovic
  • Hej Vlasta,

    Tack för din fråga.
    Dessvärre inte. Vi kan inte reservera din order, eller pausa den. Om du lägger din order så skickas den inom ramen av 2-5 arbetsdagar och därefter ligger den kvar på ombud i 5-7 arbetsdagar innan den går i retur till oss.

    Så om du vill köpa något nu, skulle jag rekommendera en alternativ adress där någon kan hjälpa dig att hämta ut paketet.
    Felix Teamleader
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.