Kan jag lämna in min gamla mobil?

Hej,
Jag har en mobil som slutade fungera. Det är en Samsung Galaxy A8. Vet inte helt hur trasig den är, men lyckades rädda bilderna från den. Skärmen är sprucken och fungerar inte. Men hur den är i övrigt vet jag alltså inte. Jag undrar om ni vill ta emot den för att försöka rädda den och sälja den vidare?
Med vänlig hälsningAlva Höglind

Kommentarer

  • Hej Alva,

    Tack för din fråga!

    Inrego hjälper företag med en säker och miljöriktig hantering av begagnad IT-utrustning och i lite större volymer, men vi kan hjälpa dig på följande sätt:

    Du kan lämna in utrustningen själv eller skicka in den till oss för radering. Den IT-utrustning du lämnar in till oss på Inrego kommer vi att göra vad vi kan med för att den ska kunna återanvändas igen av någon annan genom att radera din information, fixa till och hitta en nästa användare. Tjänsten är kostnadsfri och innebär att ägandet av utrustningen övergår till Inrego för att vi ska kunna försöka återanvända den. Ingen betalning, återrapport eller annan dokumentation ges för dessa produkter. Svenska skolor, kommuner och småföretag är exempel på där den kan komma till stor användning i framtiden. Den kan också återanvändas någon annanstans i Europa där det finns behov av fungerande utrustning.

    Om utrustningen är för gammal eller för trasig för att kunna återanvändas av någon annan kommer vi att se till att den återvinns på ett miljöriktigt sätt i Sverige och därmed kan bli material till nya produkter.

    På det här sättet bidrar vi tillsammans till en cirkulär ekonomi där produkter och material cirkulerar i samhället så länge de är användbara och under tiden ersätter naturresurskrävande nyproduktion.

    Vänligen maila support@inrego.se med er fråga så kommer vi skicka över en fraktsedel till dig.

    Hälsningar,