Köp av ny begagnad bärbar dator

Hej!
Jag köpte en Lenovo T540 i7 4800MQ CPU (SN: R901TYH5) med Windows 8 från er för några år sen. Jag fick visserligen köpa ett nytt batteri sen dess och har utökat den 250GB SSD till en 1TB SSD, men det var värt det. Den fungerar fint utan besvär och är f.n. uppdaterad till den senaste Windows 10 versionen.

Jag trodde att det skulle även kunde uppdateras till WIndows 11, men där klarade inte CPU:en kravet, även on allt annat i Windows kontrollprogramet gör det. Jag skulle kanske kunna chansa att uppdatera ändå, men vågar inte riktigt.

Istället tänker jag köpa en ny begagnad från er igen. Den ända krav jag har är att den nya har minst lika bra specs som min nuvarande och klarar Windows 11 krav. Den ska inte heller vara för dyrt, det har jag som pensionär nu inte råd till nu. Det hade också varit bra om jag kunde ha min nuvarande som inbyte, om det går.

Jag tar gärna emot dator, inbytes och prisförslag. Detta är inte bråttom - vi är f.n. i Alanya, Turkiet och återvänder den 10:e maj. Jag kommer inte att handla nåt förrän vi är hemma igen i Sverige, men tänkte jag kunde undersöka läget hos olika leverentörer så länge. Jag är nöjd med er produkt, så jag vänder mig till er i första hand.

Om det går att byta in min nuvarande för att minska priset, i vilken skick ska det skickas? Jag menar, har ni krav på embalaget och om disken ska vara tom, eller med Windows 10 installerad. Är det mer information ni behöver är det bara att höra av sig.

Tack på förhand,
Errol Jacoby

Kommentarer

  • Hej Errol,

    Tack för du tänker på oss i första hand och tack för ditt foruminlägg.

    Roligt att höra att du lyckats förlänga livet på din dator så långt.
    Vi byter tyvärr inte in några datorer från privatpersoner till oss. Vi köper endast in större kvantiteter från företag.

    Här har vi försökt att samla de flesta som är Win 11 kompatibla hos oss i dagsläget: Win 11 kompatibla datorer- Inrego

    Kika gärna in på den länken så får ni återkomma om ni hittar någon som verkar intressant och motsvarar dina behov.

    Ha en fortsatt trevlig dag

    Sofia
  • Hej! Jag behöver en ny (för mig ny) bärbar dator. JAg har inte höga krav, den ska fungera smidigt, klara av onlinemöten och jag ska kunna använda office-paketet som jag har en prenumeration på. Det allra viktigaste är att jag ska kunna ha onlinemöten eftersom jag jobbar med det. Jag jobbar på en plattform som heter Preply. Vilken dator skulle ni rekommendera? Jag har ett maxpris på 3500 kr, gärna billigare om det går. Jag vill också ha windows 10 eller senare versioner av windows.
  • Billig bärbar som skrivmaskin
    Ulf Karlsson
  • Hej Ulf,

    Gå in och kika på  vår hemsida se nedan -
    https://shop.inrego.se/barbara#eyJsaXN0U3RhdGUiOnsiaW50T2Zmc2V0IjoxLCJpbnRDYXRlZ29yeUlkIjoiMiIsImludE9yZGVyQnkiOjN9LCJjdXJyZW50UGFnZVNpemUiOjMyLCJzY3JvbGxUb3AiOjQ0NC40NDQ0NTgwMDc4MTI1fQ==

    Jag länkar till våra laptops där filter är inställt på billigast till dyrast. Återkom om du har några frågor.
    Felix Teamleader