Hur för man över data från sin gamla iPhone till sin nya?

Hur flyttar jag innehållet från min iPhone 6S tel till iPhone11? Mvh/LB
Leif

Kommentarer

  • Hej Leif,

    Tack för din fråga.

    1. Kontrollera att din nuvarande enhet är ansluten till wifi och att Bluetooth är på. Slå på den nya enheten och placera den nära din nuvarande enhet. Följ instruktionerna på skärmen för att börja. Starta om båda enheterna om uppmaningen att konfigurera den nya enheten försvinner från din nuvarande enhet.
    2. Anslut enheten till Wi-Fi eller enhetens mobilnätverk.
    3. Du kan bli ombedd att aktivera mobiltjänsten.
    4. Ställ in Face ID eller Touch ID.
    5. Välj hur du vill överföra din data.
      • Om du laddar ner från iCloud laddas dina appar och data ned i bakgrunden så att du kan börja använda den nya enheten direkt.
      • Om du överför direkt från din tidigare enhet måste du vänta tills överföringen är klar på båda enheterna innan du kan använda dem.
    6. Se till att enheterna är i närheten av varandra och anslutna till en strömkälla tills datamigreringen är klar. Överföringstiden varierar baserat på faktorer som nätverkets tillstånd och mängden data som överförs.

    Felix Teamleader
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.