Ipad

Hej på er,
Jag undrar om alla iPads ni har oavsett pris är såpass nya så att man kan använda alla appar och streama ifrån alla möjliga leverantörer såsom Netflix, Disney osv?

Och min andra fråga är om 16 gb är för litet för att använda en iPad till streaming och läsning

Tack på förhand

Bästa hälsningar,
Daniel

Kommentarer

  • Hej Daniel,

    Tack för din fråga.

    Om du vill ha en prisvärd och framtidssäker iPad-modell är det 6th generation som vi skulle rekommendera. Den har fullt stöd senaste iOS 16 och klarar alla de senaste apparna.

    En äldre iPad kan även dessa hantera Netflix, Youtube, Disney+ och liknande, men kan i vissa lägen upplevas som lite långsammare.

    16GB duger utmärkt till streaming!

    // Mattias
  • Hej igen

    Tack för svar! Jag förstår men vad skulle du säga om den IPaden ni har på rea nu? Är den bra för mina needs eller är den för gammal för att hänga med?

    ​Tack igen

    ​Mvh
    Daniel

  • Glömde att fråga vilken uppdatering den äldre ipaden har? Och stöder för i framtiden?

    Mvh
    Daniel
  • Hej igen Daniel,

    Just iPad Air 2 som du kollar på har stöd upp till iOS 15, med andra ord inte det senaste som släpptes i september i år. Men med det sagt så är produkten fortfarande ett utmärkt val för just streaming eller som "sekundär iPad i hemmet".

  • Hej igen,
    Tack för svar. Jättebra det men kan det finnas en risk att IPad Air 2 inte kommer stödja fortsätta uppdateringar som leder till att man kanske inte ens kan streama sen? Att den blir för gammal, helt enkel?

    Mvh
    Daniel
  • Hej igen Daniel,

    Risken finns nog alltid. Men skulle gissa att Netflix och de större streamingtjänsterna inte kommer kräva ett senare iOS än nödvändigt (det finns risk att de tappar kunder helt enkelt). Prestandan i t.ex. en Air 2 är full god nog att streama just film i hög kvalitet.

    Vi kör faktiskt en kampanj just idag på Apple iPad 6th gen för 1999 kr inkl moms. Dock ett begränsat antal, men den har som sagt stöd för det senaste operativsystemen.

    https://shop.inrego.se/sokresultat?q=ipad+6th

  • Hej hej,
    Jag tänkte samma att de inte borde ha någon uppdatering kring det för då borde de ju tappa kunder så då borde jag kunna vara lugn med den biten men får fundera lite ändå men tack så mycket för all hjälp!

    Kul att ni har erbjudande på 6th men hade det var mycket bra skick så hade jag slagit till men såg att det stod okej skick och vill gärna ha utan märken.
    Mvh
    Daniel
  • Inga problem - bara höra av dig om du funderar på något mer 😀