Aktivera Windows

Det står att Windows behöver aktiveringsnyckel men jag har inte fått någon! Vart får jag tag på en?
Niklas
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Niklas,

    Vid leverans är Windows installerat men inte aktiverat.
    För aktivera Windows 10 Pro på din dator följ nedan anvisning:

    https://support.microsoft.com/sv-se/help/4028407/windows-10-activate

    Licensnyckeln ser ut enligt nedan bild och är placerad på ovansidan/undersida av datorn (observera att det är en grå ruta som ni ska skrapa försiktigt, likt en trisslott, för att få tillgång till den fullständiga licensnyckeln).

    Fortsatt trevlig dag

    Bästa svaret