I vilket skick är era bildskärmar?

TFT – Bra skick
Normalt slits inte bildskärmar på samma sätt som till exempel en bärbar dator. Det gör att våra bildskärmar ofta är i mycket bra skick men även produkter med normalt slitage, repor på chassi/fot och märken från stöldskyddsmärkning förekommer. Pixelfunktionalitet, kontrast, ljusstyrka och färgåtergivning är kontrollerad.

Kommentarer

  • Vad betyder skick A, B, C o.s.v. - det man spontant tänker, att A är så gott som ny, B är bästa skick, C mycket bra, D okey...? Vilket är sämsta skick och hur dåligt är det...?
    (Min iPhone härifrån har då aldrig varit annat än i bästa skick, men minns inte vad den hade för bokstav 😉
    Skickat från min iPhone!
  • Hej,

    Tack för din fråga, förbered dig på ett mer utförligt svar, hoppas det hjälper. Det finns alltså fler skicka än bara A, B, och C.

    Samtliga produkter har genomgått vårt testprogram där produktens funktioner och komponenter kontrolleras, rekonditioneras och vid behov repareras. Det betyder att alla produkter har samma funktion oavsett kosmetiskt skick.

    A+ - Nyskick
    Helt nya produkter, produkter i nyskick eller oanvända produkter.

    A – Mycket bra skick
    Sparsamt använda produkter i mycket bra skick.
    För mobiltelefoner ska batterikapacitet vara minst 80%.

    B – Bra skick
    Produkter med normalt slitage. Små repor på skärmen förekommer som inte syns när skärmen är igång. Märken från stöldskyddsmärkning kan förekomma på bärbara datorer.

    C – Okej skick
    Fullt funktionella produkter med slitage. Repor på skärmen samt små färgskiftningar på förekommer. Märken från stöldskyddsmärkning kan förekomma på bärbara datorer. Missfärgning på baksidan av mobiler och surfplattor förekommer.

    PC – Bra skick
    Normalt slits inte stationära datorer på samma sätt som till exempel en bärbar dator. Det gör att våra stationära datorer ofta är i mycket bra skick men även produkter med normalt slitage, repor på chassit och märken från stöldskyddsmärkning förekommer.

    TFT – Bra skick
    Normalt slits inte bildskärmar på samma sätt som till exempel en bärbar dator. Det gör att våra bildskärmar ofta är i mycket bra skick men även produkter med normalt slitage, repor på chassi/fot och märken från stöldskyddsmärkning förekommer. Pixelfunktionalitet, kontrast, ljusstyrka och färgåtergivning är kontrollerad.

     Önskar dig en fortsatt skön dag! 😀
    Felix Teamleader