Hårddisk utrymme

Köpte en speldator som paketpris hos er med SSD 120 GB. Nu finns inte utrymme kvar för att uppdatera fortnite spel på det och min son kan därför inte spela. Tacksam för hjälp vad ni kan göra för att lösa detta, vi är villiga att uppgradera hårdvaran. Ordernummern är 2103456. Tack på förhand!

Kommentarer

  • Hej Lana,

    Tack för ditt meddelande.

    Om du vill uppgradera minnet i datorn har du två alternativ.

    1. Du kan köpa en hårddisk på egenhand och installera den själv antingen från oss eller hos en annan elektronik kedja.
      Vi säljer enbart 480 GB SSD https://shop.inrego.se/tillbehor/480-gb-ssd
    2. Alternativt kan du skicka in din dator till vår support så hjälper vi dig med installation. Vi tar en service avgift på 395kr ink moms samt pris beroende storlek på hårddisk, du står själv för frakten 95kr enkel väg.
    Så fast avgift skulle i så fall bli 585kr (Service + frakt inkluderat) + Pris för hårddisk tillkommer beroende på vilken storlek du vill uppgradera till se nedan alternativ.

    Uppgradering till totalt:
    240 GB SSD = 624kr
    480 GB SSD = 999kr

    Önskar dig en fin Onsdag!

    Felix Teamleader
  • Hej
    Tack för snabbt svar. Från vad jag förstår ni säljer inte 240 GB SSD stämmer det? I så fall om vi köper en 240 GB SSD själva kan vi skicka det tillsammans med datorn så ni installerar för oss?
    Och om vi köper hårdvaran hos någon annan vad behöver vi kolla för typ av hårddisk är det bara att det ska vara 240 GB eller annat vi behöver veta om?

    Mvh
    Lana
  • Hej Lana,

    Precis, de säljs inte löst på hemsidan dessvärre. Då får du i så fall kika på annat håll. Det går dessvärre inte, på grund av garantier om hårddisken skulle gå sönder eller inte matcha, så är det inte vi kan stå för tyvärr.

    Ni kan öppna datorn och kolla vilka platser ni har i datorn, samtidigt kan ni passa på att kolla vad hårddisken som redan sitter i heter för då kan ni i så fall köpa en liknande fast med mer minne.

    Det ska vara en 2.5" SATA. 😀

    Felix Teamleader