Gamingdator

Jag funderar på att köpa en dator till min son. Är detta en bra dator som ev. kan "byggas" på i framtiden? Jag själv har ingen aning om gaming mm. Tacksam för hjälp och råd!

Kommentarer

  • Hej Maria.

    Tack för din fråga!

    Givetvis kan vi hjälpa dig att välja rätt dator som tillgodoser era behov en bra tid framöver, men för att vi ska kunna göra detta får du jättegärna återkomma med ett artikelnummer alt. en modell på respektive datorer du funderar över.

    Önskar dig en underbar dag!
  • Jag har samma fråga, men jag vill gärna få tips av er vilken dator jag bör välja till min 11-åring.
  • De är för tillfället slut. 🙁
    Och vi brukar inte rekommendera våra övriga stationära eller laptops för gaming. Vi har tagit fram en stationär dator för just detta ändamål, som i dagsläget är slut.
    Med det sagt, går det säkert spela på någon av våra stationära eller laptops i mindre upplösning, enklare och mindre krävande spel som t.ex Minecraft, Roblox och Star Stable, men kan som sagt inte lova hur spelupplevelsen blir.

    Skulle i så fall ändå rekommendera att du köper en dator med minst:
    8 GB RAM
    120 GB SSD hårddisk
    i5 eller i7 processor med minst 2 GHZ

    Vilka spel är det din 11 åring spelar?

    Felix Teamleader
  • Hej!
    Undrar när ni får in nya stationära gaming datorer?
    Såg att dem va slutsålda.
    Mvh// Hannu
  • Hej Hannu,

    Det stämmer, dessa är slut sålda. Håll utkik i webshopen och prenumerera på vårt nyhetsbrev för att snabbt få info om vilka produkter som kommer in.

    Se vårt utbud nedan:
    https://shop.inrego.se/speldatorer-tillbehor

    Felix Teamleader
  • Hej igen!
    Undrar när de kan tänkas komma in speldatorer?

    mvh// Hannu
  • HejHannu,

    Det är på ingång, men kan inte svara på när de kommer finnas tillgängliga. Håll utkik i webshopen och prenumerera på vårt nyhetsbrev för att snabbt få info om vilka produkter som kommer in.
    Felix Teamleader
  • Handlar de om veckor eller månader?
    // Hannu
  • Det kan jag tyvärr inte svara på. Förhoppningsvis pratar vi veckor, men inget jag kan garantera.
    Felix Teamleader
  • Ok. Tack för svar. Det tänkt som födelsedagspresent nu i April.
    Köpte speldator från er för några år sen till äldsta sonen, vilken vi varit väldigt nöjda med👍
  • Ah jag förstår. 😀 Önskar vi kunde vara mer specifika.
    Felix Teamleader