Gamingdator

Söker en stationär dator som klarar av Fortnite och Minecraft. Hittade ingen information om grafikkort. Har ni någon dator för detta ändamål?
Tack

Kommentarer

  • Hej Ann,

    Tack för din fråga.
    För Fortnite behöver du ett grafikkort som heter Intel HD 4000 och för Minecraft samma eller: AMD Radeon R5 series with OpenGL 4.4.

    Just nu har vi ingen som garanterat klarar av denna typen av spel. Det är fortfarande en brist på datorer med krav på grafikkort denna tid efter pandemin har härjat i ett par år. I början av 2020 var de plötsligt en jätte efterfrågan världen och många fler än normalt beställde hem speldatorer. Eftersom grafikkorten behöver en viss typ av sammansättning och special metaller så blev detta en bristvara.

    Så vårt tips är att kika in lite då som nu för att uppdatera dig på vårt sortiment eller att anmäla dig till vårt nyhetsbrev så får du även uppdateringar om nyheter som kommer in till oss.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Hälsningar
    Sofia