Fråga om: Dell Precision T3620

Hej
Vi tänkte köpa dator till vår 10 årige son att först å främst kunna spela på men även använda till annat. Hur funkar denna dator som en första speldator? Han lirar nu Minecraft och Fortnite, är denna ok för det? Klarar den även lite "tyngre" spel?
Borde jag lägga på mer RAM eller en krävs det en helt annan dator?

Kommentarer

  • Hej Mikael

    Tack för din fråga

    Den skulle kunnat klara av Minecraft och även Fortnite om den hade haft ett bättre grafikkort, dock så är båda spelen lite för krävande för detta.
    Så kan dessvärre inte rekommendera för just dessa spel.

    Däremot så skulle ni kunna köra på denna om ni skulle uppgradera till 16GB ram. 😀

    Begagnad Familjedatorn GT 1030 med garanti & öppet köp - Inrego

    Ha en fortsatt fin dag!

    Med vänliga hälsningar

    Joakim