Har ni möjlighet att uppgradera min Laptop med RAM?

Vill veta om ni kan hjälpa mig med min Lenovo laptop att utöka RAM kapaciteten och vad det i så fall skulle kosta?

Kommentarer

  • Hej Bo!

    Tack för din fråga,

    Vilken typ av Lenovo modell är det du har?

    Hälsningar,
  • HP 255 G5 Notebook PC
    INSTALLERAT RAM: 4 GB (3,45 GB går att använda)

  • Hej igen Bo!

    Tack, jag håller på och kollar upp detta nu internt med mina kollegor angående RAM-minnena.
    Har du beställt HP 255 G5an hos oss?

    Hälsningar,
  • Hej !
    jag hade en laptop från er som har 8GB ram. men jag tänker uppgradera till 16 Gb har det möjlighet.
    Modellen är : Dell latitude 7280.

    Mvh
    Reza
    MD REZAUL KARIM SIDDIQUI
  • Hej Reza,

    Tack för din fråga.

    Vet du vilket artikelnummer eller enhets-id du har på din dator? Detta behöver vi för att kunna se om just den enheten har denna möjlighet. Det kan nämligen variera från artikel till artikel inom samma modell.

    Dell Latitude 7280 är en bärbar dator som vanligtvis levereras med olika konfigurationer av RAM. I de flesta fall är det möjligt att uppgradera RAM på en bärbar dator, men det beror på den exakta modellen och tillverkarens design.

    Du kan också följ dessa steg för att avgöra om du kan uppgradera Dell Latitude 7280 till 16 GB RAM >>

    Kolla den nuvarande RAM-konfigurationen: Öppna "Task Manager" (tryck på Ctrl + Shift + Esc) och gå till fliken "Performance". Klicka på "Memory" i vänstra kolumnen för att se hur mycket RAM din dator för närvarande har. Notera även hur många RAM-moduler som används.

    Återkom om du har ditt enhets-id (9 siffror ) på en vit ettikett på baksidan, eller ditt order-ID så kan jag kika.

    Väl mött!
    Sofia
  • Hej!
    Nävarnde min dator har 8gb ram och visar slot 1 of 2 used.
    Enhets id:76930 0136.
    Blir tacksam meddela mig snart söm möjligt.
    Mvh
    Reza
    Rezaul KARIM SIDDIQUI
  • Hej Reza,

    Det verkar som att din dator har 2x 4Gb, och det går att plocka ur 1 eller 2 och stoppa in 8 gb eller 2 x8.

    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Hej !

    Har det möjlighet hjälpa lägg till en 8gb ram till? Jag ska betala för det.
    Mvh
    Rezaul
    Rezaul KARIM SIDDIQUI
  • Hej Reza,

    Dessvärre erbjuder vi inte sådana extra tjänster på en redan köpt produkt.

    Hör gärna med en lokal IT verkstad om de kan hjälpa dig eller om du gör detta själv. Det finns bra guider på youtube som du kan följa.

     Med vänliga hälsningar,
    Sofia