Dockningsstation till HP ZBOOK 15 G2

Hej , Köpte precis av er en HP ZBOOK 15G2, Order: 2147819 som har kommit till mig nu. Innan jag köpte den, funderade jag på två olika datorer och frågade i chatten lite om dessa två, bestämde mig på Zbook , eftersom den var kraftigare och var också dockningsbar enligt personen jag chattade med. Det där med dockningsstation är en djungel visar det sig och varken den jag hade , eller dem vi har på jobbet passar, jag undrar om ni kan hjälpa mig att hitta rätt ??

Tack på förhand för hjälpen.

Mvh Olivier Louis

Kommentarer

  • Hej Olivier!

    Jag håller med att det kan vara en djungel angående om dockningsstationer då tillverkarna oftast inte är tydliga med vilka som passar med vilken dator.
    Men efter lite letande så hittade jag att en "HP 2012 120W Dock" är det som passar till en Zbook 15 G2. Dock vet jag tyvärr inte vart det säljs längre så får nog kolla runt lite och se vilka som har den 😀

    Hoppas detta besvarade din fråga och återkom gärna om du har fler frågor eller funderingar!

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Snabbt och " enkelt " svar , tack . Nu gäller att jaga fram en .

    Mvh Olivier
  • Jakten är i full gång. Hittade några begagnade, men är osäker ändå.
    Har numret / beteckning: hstnn-ix10
    betydelse, skulle även hstnn-ix11 passa ??
    Mvh Olivier
  • Hej Olivier!

    Tyvärr så passar inget av dom till just Zbook 15 G2.
    Efter lite detektivarbete så lyckades jag få fram att beteckningen "A7E36AA#ABB" är för just den som skulle passa din laptop. ix10 hade passat om din laptop hade krävts 90w i ström, och ix11 är för gammal för att jag skulle med säkerhet kunna säga att den fungera med den.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
  • Hej igen,
    Jag ger inte upp än... men snart , skulle den fungera ?? den har : A7E32ET#ABB
    som beteckning .
    Tack på förhand för hjälpen.

    Mvh Olivier
  • Hej Olivier

    Tack för återkopplingen.

    "DOC0101A" är en som fungerar med dubbla skärmar!
    Dock har den en HDMI samt en DVI-D som kopplar in till den.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim