Vad är det för skillnad på Lenovo ultra dock och en Lenovo Pro dock?

Jag funderar på att eventuellt beställa en dockningsstation till min Lenovo dator, och funderar då på vad det är för skillnad mellan en Lenovo ThinkPad Ultra Dock och en Lenovo ThinkPad Pro Dock?

Jag har för avsikt att koppla upp datorn mot 2 st. externa bildskärmar.

Kommentarer

  • Hej Lars!

    Tack för din fråga,

    Det finns inte så stora skillnader mellan dessa dockningsstationerna utseendemässigt.
    Men Lenovo ThinkPad Ultra Dock har 2st DP ingångar, 1 HDMI, 1 DVI och 1 VGA ingång.

    Lenovo ThinkPad Pro Dock har 1 DP ingång, 1 DVI och 1 VGA ingång.
    Samt finns det även en lista på vilka Lenovo modeller som är kompatibla med respektive docka på hemsidan:

    Ultran​​​ och ​Pro​​​

    Önskar dig en trevlig dag!

    Hälsningar,

Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.