Dell Poweredge R720

Efterfrågar mer specifikationer på den som ni annonserar. Vilken diskkonfiguration? Är det 16 st 2.5" platser utan diskvaggor? Medföljer någon RAID-controller, det brukar det göra på en sådan server?

Kommentarer

  • Hej Anders,

    Tack för er fråga! Är lite osäker på servers själv men tar frågan vidare med en kollega som är kunnig på området. Återkommer med svar till dig inom kort. 😀

    Ha en fin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Sofia
  • Hej igen. Jag är lite ivrig om jag ska beställa eller inte. Kommer det att bli något mer svar på specifikationen för R720? Det var utlovat svar "inom kort" och jag har nu väntat ca 2 dygn. Lite bilder på lådan utan lock och framstycke kunde också vara till hjälp. Vid beställning, finns det möjlighet att hämta vid era lokaler i Täby, det är ju en ganska stor och tung låda?
  • Hej Anders,

    Ber om ursäkt att du har fått vänta på svar, jag förstår att ni önskar svar snabbare. Min kollega hade varit ledig och är nu på plats, vi kollar detta så snart som möjligt. Jag kan dessvärre inte garantera bilder till er då jag själv inte är på plats på vårt lager nu under Corona tider.
    Men jag kan höra mig för om vi kan be vår tekniker att ta bilder. Det kan dock dröja igen innan ni får svar isåfall.

    Vaggor ingår, inväntar svar om era andra frågor.

    Vi har inte möjlighet att erbjuda hämtning här i Täby pga våra säkerhetsregler. Även så under rådande pandemi.

    Hoppas ni har förståelse för detta 😀

    Återkommer till dig så snart jag vet angående diskkonfiguration samt RAID-controller.

    Önskar er en fortsatt fin dag!

    Sofia

  • Hej Anders,

    Vill bara informera om att tyvärr har jag ingen ner info om denna server än, jag hade hoppats på svar idag. måndag efter midsommarhelgen. Jag ska hör mig för igen och meddelar dig så snart jag vet.

    Allt gott,
    Hälsningar!
    Sofia
  • Hej Anders,

    Nu sent om sider har jag fått svar på er fråga.

    Denna Dell Poweredge R720 server har 7st 2,5" utan diskvaggor.
    Ja, Raid -Controller finns integrerat.

    Hoppas detta var till hjälp för er. 🙂

    Ha en fortsatt fin dag!

    Vänliga hälsningar,
    Sofia