Dell - olika nummerseirer på deras laptops

Hej,
hur kan man förstå Dell's olika nummerserier med avseende på prestanda osv.

Exempelvis;
DELL LATITUDE E5450
DELL LATITUDE E6440
DELL LATITUDE E7240
osv

Vad står 1:a; 2:a; 3:e och 4:e siffran för?
Går det att med hjälp av dessa utläsa/förstå något mer om just en specifik modell förutom den tekniska spec. som finns angiven i era annonser?

Tack på förhand!

Hälsningar
Gunnar

Kommentarer

  • Hej Gunnar,

    Tack för din fråga. Modellnumren är olika "namn" och står för olika specifikationer som datorn har.
    Inget man kan utröna av siffrorna bara sådär skulle jag säga. Utan du får kika in på var modell och titta på specifikations förklaringarna där och välja dator utifrån vad du har för behov. 😀

    Hoppas att detta var svar på er fråga.

    Ha en fortsatt skön dag,

    Sofia