Dator frågar om en boot drive

Datorn frågar om en boot drive men jag vet redan att jag har en så då köpte vi en ny ifall det var det den ville men det var inte så. Så sen köpte vi ett nytt moderkort för det andra kunde ju inte hitta någon av de driverna. Men det nya moderkortet funkade inte heller. Vad ska jag göra?

Kommentarer

  • Hej Ivan

    Tack för ditt mail.

    Kan det vara så att den säger "boot device not found"?.

    Om så är fallet kan ni prova att göra följande:

    Gå in i BIOS inställningar

    Factory default / factory settings

    Kolla så att hårddisken syns under advanced - boot device

    Gå sedan in i Advanced - secure boot options stäng av Secure boot och starta igång Legacy men att ni stänger av secure boot

    Exit och save changes.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim