Behöver nytt batteri till min HP Elitebook 850G1

Mitt batteri är svullet och behöver ersättas men förstår ej hur ta loss batteriet?

Kommentarer

  • Hej Bo,

    Tack för ditt mail! På undersidan finns det en hasp som du ska dra åt sidan och då öppnas locket. Där under sitter batteriet och där sitter en "flärp" som du kan dra i får att få loss batteriet.

    Hoppas detta funkar. Annars får du bara höra av dig igen!
    Ha en fortsatt trevlig dag,

    Sofia
  • Tack för svar, har provat detta men locket går ändå inte att öppna.
  • Hej!

    Prova att ta i lite extra, det ska nog lossna, men man får lov att ta i lite hårdare, hör av dig om det inte fungerar trots detta.
    Hoppas det ska gå!

    Ha en trevlig helg!
    Sofia