Begagnad IT-utrustning

När jag fick min leverans från er, så stod det på kartongen att jag kunde lägga begagnad utrustning i den, sätta på adresslappen och skicka till er. Det skulle också finnas med en broschyr om detta. Inget av detta fanns. Men jag har en bärbar Toshiba och 2 Samsung mobiltelefoner som jag gärna skickar för återvinning. Går det? Hur gör jag?

Kommentarer

  • Hej Barbro!

    Tack för ditt mail och intresse för återvinning!

    Får jag fråga om det var längesedan du beställde av oss? Vart på kartongen stod det denna information? Jag har faktiskt inte hört att vi har sådan information som utgår på emballaget.

    Dock så kan vi i nuläget tyvärr inte ta emot från våra privatkunder.

    Vi köper större kvantiteter från företag, och när vi tar emot från privatkunder så står man själv för frakt och vi ger inte betalt till privatpersoner för IT- produkter som man vill bli av med.

    Välkommen att kika in lite längre fram när vi kan ta emot igen från privatpersoner.

    Ha en fortsatt fin dag! 🙂
    /Sofia

    Sofia
  • Hej!
    Jag beställde under förra helgen och datorn kom i torsdags. Inne i kartongen fanns en mindre kartong där datorn var fastsatt med plast. På den fanns informationen. Jag bifogar foto.
    Jag blev så glad, eftersom jag letat efter ett ställe där jag kan lämna in för återvinning.
    Med vänlig hälsning
  • Hej igen Barbro,

    Tack för informationen. Då ber jag om ursäkt för att jag inte varit uppdaterad kring detta. Varför broschyren inte fanns med kan jag inte svara på men jag ska ta och skicka ut info till dig.

    Ha en fin fin dag! 🙂

    Bästa hälsningar,
    Sofia

  • Tack för det. Jag väntar på att den kommer.
    Med vänlig hälsning
  • Hej Barbro,

    Nu har jag fått svar och tyvärr är det så att den broschyren inte skickas ut längre.
    Kika gärna in på vår hemsida när vi uppdaterar om vi kan ta emot från privatkunder igen.

    Som jag nämnde förut så är det inget vi har möjlighet att göra i dagsläget. Men kan komma att ändras framåt. Då skickar man helt enkelt till oss i Täby och står för fraktkostnad och emballage själv om man nu inte redan har en kartong från oss att packa sin utrustning i.

    I nuläget kan vi inte ta emot dock!

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Sofia
  • Tack, då vet jag.
    M v h
  • Toppen, ingen orsak! 🙂

    Varmt välkommen åter!

    Hälsningar
    Sofia