Batteri

Vill veta er policy runt batterier i telefoner,sätter ni alltid i  ett nytt i de begagnade telefonerna?

Kommentarer

  • Hej Lotta

    Tack för din fråga.

    Då dessa är integrerade i telefonerna så byter vi inte dessa.
    Däremot kan vi garantera 80% av batteritiden mot en oanvänd telefon av samma modell.

    Med vänliga hälsningar

    Joakim
  • Men om ni inte byter batterierna,hur kan ni garantera 80 procent? Batterier går ju rätt fort på en telefon och är telefonerna begagnade borde ju batteriet vara mindre än 80 procent...
  • Hej Lotta

    Vi ser det via ett specifikt program vi använder när vi raderar telefonerna.
    Den mäter då batterihälsa på dessa. 😀

    Vi har ett stort inflöde av telefoner, så allt som har lägre än 80% säljer vi inte i Sverige.

    Med vänliga hälsningar
    Joakim
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.